

Els orígens de la Dansa Clàssica es remunten al període del Renaixement, una etapa en què els mestres de dansa la van introduir en les talls europees i que amb el temps es va introduir en els escenaris com un art totalment independent. Es caracteritza per l'ús de les sabatilles de puntes per a la ballarina per a donar sensació de lleugeresa i ingravitació. Hi ha diferents escoles depenent del lloc on es desenrotllen (escola italiana, escola francesa, escola danesa, escola americana, escola russa, escola cubana) però totes tenen la base tècnica comuna amb una codificació dels passos determinada
En el Conservatori Superior de Dansa d'Alacant l'assignatura Tècniques de dansa estil clàssic, es complementa amb una sessió setmanal de tècnica de dansa contemporània.